Jack heeft al veel meegemaakt bij Alewijnse en reist voor zijn werk de hele wereld over. We vroegen hem waarom zijn werk na 10 jaar nog steeds zo leuk is.

Bij Alewijnse verbinden we niet alleen mensen en technologie, maar ook collega’s met elkaar en hun passie. Jack vertelt ons dat hij pas bij Alewijnse ontdekte wat hij echt wilde doen. ‘Technische storingen oplossen aan boord van schepen, dat geeft mij zoveel energie. Elektrotechniek zit ingewikkeld in elkaar en ik zie telkens weer andere en nieuwe systemen. De ene keer repareer ik een jack-up systeem op een offshore platform en de andere keer los ik een storing op aan een magneetinstallatie op een kraan. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging. Het geeft een enorme kick als het uiteindelijk lukt om het systeem weer werkend te krijgen en het schip weer kan varen. Dat maakt me trots.’

Als servicemonteur in de maritieme sector is de wereld jouw werkplek. Je vliegt de hele wereld over voor reparaties en onderhoud aan boord van onder andere zeeschepen, booreilanden en binnenvaarttankers. Jack werkt veel in Europa, maar ook in Curaçao of andere landen buiten Europa. ‘Het is leuk om andere culturen te zien, mensen te ontmoeten en eten te proeven. Tijdens de coronapandemie is het reizen helaas wel wat afgenomen. Voor corona ben ik nog naar Litouwen geweest, maar nu blijft het voor mij even bij Ierland, Frankrijk en Duitsland.’

 colleague Jack Estrabo Alewijnse

Jack: ‘Het belangrijkste voor mij is de goede samenwerking met leuke collega’s en wat wij met elkaar doen, als team. Ik heb bij verschillende bedrijven gewerkt, maar bij Alewijnse voel ik me pas echt thuis. Ik hoor er helemaal bij. Daar word ik blij van en ben ik erg trots op. Verder zie ik dat klanten naar Alewijnse komen omdat wij kwaliteit leveren. Ook ten opzichte van andere bedrijven is dit iets waarin wij opvallen. Het belang van die kwaliteit spreekt mij erg aan in het werken bij Alewijnse.’

Het geeft een enorme kick als het uiteindelijk lukt om het systeem weer werkend te krijgen en het schip weer kan varen.

Jack Estrabo, Service Engineer

Niet alleen het werk van een servicemonteur is internationaal, ook de collega’s komen uit veel verschillende landen. ‘Omdat ik zelf Filippijn ben, voel ik me helemaal thuis in deze multiculturele omgeving. Ik weet uit ervaring dat het heel anders kan zijn. Bij Alewijnse is het heel gewoon als je uit een ander land of andere cultuur komt. Ik voel me daardoor als een vis in het water.’

Hoe meer je weet, hoe leuker het wordt!

Jack Estrabo, Service Engineer

Jack heeft zelf al veel kennis en ervaring in de elektrotechniek, maar wil dit ook graag delen met een jongere generatie. ‘Ik vind het leuk om nieuwe servicemonteurs het vak te leren. Het is afwisselend werk waarin je ver kunt doorgroeien wanneer je goede begeleiding krijgt. Je blijft leren, omdat technische ontwikkelingen zich snel opvolgen. Hoe meer je weet, hoe leuker het wordt! Mijn advies aan startende servicemonteurs is: vraag alles wat je niet weet. Vragen kost niets en je leert er veel van. Doe het gewoon rustig aan en denk goed na, daar komt het eigenlijk op neer. En natuurlijk altijd goed luisteren naar de Service Engineer’, lacht Jack. ‘Het is wel zwaar werk, daarom letten we goed op elkaar als collega’s. Uiteindelijk is het belangrijkst dat je plezier hebt en doet wat je leuk vindt.’

Heeft het verhaal van Jack jou nieuwsgierig gemaakt en wil jij binnenkort deel uitmaken van het Alewijnse-team? Bekijk hier onze openstaande vacatures of stuur een open sollicitatie.

Ready for innovation?

Lets connect!
Industrial environment